12. Sınıflar S.Türk Edebiyatı Dersi 1. Dönem 1. Yazılı Soruları

2016-2017 Eğitim ve Öğretim Yılı
Bünyan Fen Lisesi 12. Sınıflar S.Türk Edebiyatı Dersi 1. Dönem 1. Yazılı Soruları
ADI, SOYADI:                                                              SINIFI:                                NUMARASI:
1.       Deneme türü hakkında bilgi veriniz? (10)
2.       Makale türünün en belirleyici özelliği nedir? (10)
3.       “Karalama Defteri”, “Çankaya”, “Avrupa’da Bir Cevelan”, “Miratü’l-Memalik” ve “Keşanlı Ali Destanı” isimli eserlerin türünü yazınız. (10)
4.       Cumhuriyet  Dönemi sanatçılarının eserlerinde karamsarlık ve melankoli olmasında devrin hangi şartlarının etkisi vardır? (10)
5.       Özşiir Anlayışının Fransız Edebiyatındaki hangi akımın etkisinde kaldığı düşünülmektedir? Açıklayınız. (10)
6.       Özşiir Anlayışına sahip sanatçılardan dört tanesinin ismini yazınız. (10)
7.       “Çocuktum ufacıktım / Top oynadım acıktım” şeklinde şiirler yazan sanatçı, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının dil özellikleri hakkında nasıl bir fikir vermektedir? (10)
8.        İçimde damla damla bir korku birikiyor; 
Sanıyorum, her sokak başını kesmiş devler”
diyen sanatçı, Özşiir Anlayışının hangi özelliğini öne çıkarmaktadır? (10)
9.       Öğretici Metin Türlerinden beş tanesini yazınız. (10)

10.   Milli Edebiyat Akımının Cumhuriyet Dönemi Edebiyatında etkili olmasının sebebi nedir? (10)

Yorumlar