Üvercinka *Cemal Süreya / İkinci Yeniciler

Üvercinka 

Böylece bir kere daha boynunlayız
sayılı yerlerinden
En uzun boynun bu senin
dayanmaya ya da umudu
kesmemeye
Laleli’den dünyaya doğru giden bir
tramvaydayız
Birden nasıl oluyor sen yüreğimi
elliyorsun
Ama nasıl oluyor sen yüreğimi eller
ellemez


Sevişmek bir kere daha yürürlüğe
giriyor
Bütün kara parçalarında
Afrika dahil

Aydınca düşünmeyi iyi biliyorsun
eksik olma
Yatakta yatmayı bildiğin kadar
Sayın Tanrıya kalsa seninle yatmak
günah daha neler
Boşunaymış gibi bunca uzaması
saçlarının
Ben böyle canlı saç görmedim
ömrümde
Her telinin içinde ayrı bir kalp
çarpıyor
Bütün kara parçaları için
Afrika dahil

Senin bir havan var beni asıl saran o
Onunla daha bir değere biniyor
soluk almak
Sabahları acıktığı için haklı
Gününü kazanıp kurtardı diye güzel
Bir çok çiçek adları gibi güzel
En tanınmış kırmızılarla açan
Bütün kara parçalarında
Afrika dahil
Birlikte mısralar düşürüyoruz ama iyi
ama kötü
Boynun diyorum boynunu benim
kadar kimse değerlendiremez
Bir mısra daha söylesek sanki her
şey düzelecek
İki adım daha atmıyoruz bizi
tutuyorlar
Böylece bizi bir kere daha tutup
kurşuna diziyorlar
Zaten bizi her gün sabahtan akşama
kadar kurşuna diziyorlar
Bütün kara parçalarında

Afrika dahil
Burda senin cesaretinden laf
açmanın tam da sırası
Kalabalık caddelerde hürlüğün
şarkısına katılırkenki
Padişah gibi cesaretti o alımlı değme
kadında yok
Aklıma kadeh tutuşların geliyor
Çiçek Pasajı’nda akşam üstleri
Asıl yoksulluk ondan sonra başlıyor
Bütün kara parçalarında
Afrika hariç değil


Cemal Süreya / İkinci Yeniciler

Yorumlar