KİTABIN ADI :NEVA
KİTABIN YAZARI :Ilgın OLUT
YAYIN EVİ VE ADRESİ:Dünya Yayıncılık/İSTANBUL
BASIM YILI :1998
1-KİTABIN KONUSU :
Kitapta
çok genişçe yer verilmekte olan gençlik yılları sendromu yaşanmaktadır.Yazarın
bunu bu kitapta ne kadar iyi işlediğini görmakteyiz.Sonu acıda bitse kitap bize
gençlik yıllarındaki bir erkek ve kızın ilişkilerini tam anlamıyla anlatıyor.
2-KİTABIN ÖZETİ
:
İlk
olarak yolculuğumuza İzmir’de başlıyoruz.Lise yıllarındaki dört delikanlıyı
tanıyoruz.Hepsinin kendine göre hayalleri var.Bütün gençler şehirlerindeki bir
üniversitede okumak istiyor.Ama Ilgın illede İstanbul’u istiyor.Babasıda ünlü
bir doktor olan Ilgın İstanbulda bir tıp fakültesini kazanıyor.İlk dört senesi
çeşitli deneyimlerle geçiyor.Hep hayalindeki gerçek kızı arıyor.En sonunda
istediği gerçek kızı Neva’yı buluyor.Birlikte çok mutlu oluyorlar.Hatta işleri
o kadar ciddiye vardırıyorlar ki ailelerinide tanıştırıp nişanlanıyorlar.Tan
evlenme arifesindeyken Neva’nın gençlik yıllarında yaptığı çok küçük bir
hatadan kavga ediyorlar ve Neva intihar ediyor.Ilgın doğal olarak yıkılıyor ve
kitap sona eriyor.
3-KİTABIN ANAFİKRİ :
Kitapta
verilmek olan çok kuvvetli iki olay var.Birincisi kesinlikle başkalarını geçiş
olan gençlik hataları yüzünden yargılamayın.İkincisi hayata bakarken daha geniş
bir pencereden uzanın.
4-OLAYLARIN VE ŞAHISLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ:
Olaylar
ve şahıslar yazar tarafından çok ince elenip sık döşensede akıcı kitap
içerisinde çok iyi ayırt edilebiliyor.
5-ŞAHSİ GÖRÜŞLER :
Bana
göre kitap konusu bakımından çok güzel bir kitap.Güzel olmasının iki nedeni
var.Birincisi verilen olayın gerçekten alınmasıdır.İkincisi yaşanılan olayların
herkesin başına gelinebilir olmasıdır.
6-YAZAR HAKKINDA KISA BİLGİ :
Yazarın
fazla bir yazarlık deneyimi olmadığını okuyan herkes anlayabilir. Ama yazar
kitabında çağrışım tekniğiyle yazması hatasını azda olsa örtüyor. Yazarımız
İzmir doğumludur. Bu kitap onun ilk denemesidir. Halen Ankara’da doktorluk
yapıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder