1)KİTABIN ADI: GAZİ VE FİKRİYE
2)KİTABIN YAZARI: HIFZI TOPUZ
3)YAYINEVİ: REMZİ KİTABEVİ
4)BASIM
YILI: 2001
5)KİTABIN
KONUSU:Fikriye
adındaki genç bir kızın Mustafa Kemal’e olan aşkı.
6)KİTABIN
ÖZETİ:
Mustafa Kemal,Harbiye’de öğrenci iken,hafta sonu
izinlerini üvey amcasının eşi olan,Makbule Hanımın evinde
geçiriyordu.Fikriye’de o zamanlar küçük bir kızdı.Mustafa Kemal’e olan ilgisi
de bu zamanlarda başladı.Mustafa Kemal Harbiye’den mezun olduktan
sonra,görevleri nedeniyle uzun süre İstanbul’dan ayrı kalmıştı.Bu zaman
aralığında Fikriye,onun hasretiyle başbaşaydı.
Mustafa Kemal,Milli Mücadele’yi
başlatmak için,bazı fikirleridoğrultusunda İstanbul’a gelmiş,ilk iş olarakta
Makbule Hanımların köşküne gitmişti.Makbule Hanım ve Fikriye O’nu göz yaşları
içinde karşılamıştı.Fikriye büyümüş,güzel bir kız olmuştu.Mustafa Kemal’e olan
ilgisini gizleyemiyordu.Mustafa Kemal’de bu ilginin farkına varmış,ama belli
etmemiştir.
Mustafa Kemal,milli mücadele için
Anadolu’ya geçmiş,Samsun,Amasya,Erzurum,Sivas derken,Ankara’ya gelmişti.Ulus’ta
kalmaya başlamış,ve cumhuriyetin temellerini atmaya başlamıştı.
Fikriye ise biran önce aşık olduğu
adamın yanına gitmek istiyordu.Mustafa Kemal’in Ankara’ya gidip,orda kalmaya
başladığını duyunca,O’na haber gönderip,Ankara’ya gelmek istediğini
belirtmişti.Olumlu cevap alınca dünyalar onun olmuş,hemen yola çıkmıştı.
Fikriye,Kurtuluş Savaşı yıllarında
Mustafa Kemal’in enbüyük yardımcısı olmuştu.Fakat hastalığa yakalanmış ve
bitkin düşmüştü.Bunu paşasına belli etmemeye çaba sarfetmişti.Ancak savaş
bittikten sonra,Mustafa Kemal bunu fark etmiş,ve tüm itirazlarına rağmen onu
Almanya’ya,tedaviye göndermişti.
Bu süre içinde Mustafa Kemal,İzmir’de
Latife adında biriyle tanışmıştı.Latife,kültürüyle Mustafa Kemal’i
etkilemişti.Zaten kendiside her genç kız gibi paşaya aşıktı.Bir süre sonra da
evlenirler ve Çankaya’ya yerleşirler.
Evlilik haberini duyan Fikriye
yıkılmış ve tedavisini yarıda kesip hemen Ankara’ya dönmüştür.Çankaya’ya gitmiş
fakat Latife’nin engellemeleri sonucu paşasıyla görüşememişti.Bunun üzerine
köşkten dönerken göğsüne tabancasını doğrultup intihar etmişti.Hemen hastaneye
kaldırılmış ve kurtarılmış,fakat bu sefer de hastalığının ilerlemesi sonucu
ölmüştür.
Mustafa Kemal,Fikriye’nin ölümüne çok
üzülmüştü.Çünkü onun,kendisini ne kadar sevdiğini biliyordu.Yıllar sonra
kardeşine şunu söyler:”Beni iki kadın sevdi;biri kendim için,diğeri mevkiim
için.”
7)KİTABIN
ANAFİKRİ:Gerçek aşkta
mevkiinin hiçbir önemi yoktur.
8)KİTAPTAKİ
ŞAHISLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ:
Mustafa
Kemal:Kendini vatanın
bağımsızlığına adamış fakat aynı zamanda aşka da vakit ayırabilmiş,fakat
ikisini birbirine karıştırmamıştır.
Fikriye:Hayatını Mustafa Kemal’e adamış,onun
için tüm sıkıntılara göğüs germiş v O’nu kaybedince canına kıymıştır
9)KİTAP
HAKKINDAKİ ŞAHS^İ GÖRÜŞLER:
Kitap,aşkla
savaşı,sevinçle üzüntüyü bir arada anlatan,akıcı ve sürükleyici bir kitaptır.
10)KİTABIN
YAZARI HAKKINDA KISA BİLGİ:
Galatasaray
Lisesini bitirmiş,üniversiteden sonra gazetecilik yapmıştır.Akşam gazetsinde
yayın yönetmenliği yapmıştır.Bir çok eseri mevcuttur.
Yorumlar
Yorum Gönder