Mavilemek İsterdim / S:Burhanettin AKBAŞ

MAVİLEMEK İSTERDİM
Mavilemek isterdim yurdumu,
Baştan başa mavilemek isterdim.
Bir ressam fırçasıyla boydan boya
Edirne’den Kars’a, Hakkari’den Sinop’a...
Yurdumun dağları...
Yeşilden siyaha, siyahtan kahverengiye...
Ulaşan dağlar, ulu dağlar.
Kara çıkarıp akları bürünen
İnce gelinlikler içinde süzülen dağlar.
Bulutlar gökyüzünde halay çekerken,
Bulutlu dağlar, sisli dağlar...
Ufuk bugün için kapalı,
Zavallı kalbim çarpar hırçınca.
Seni düşünürüm vakitli vakitsiz zamanlarda.
Aman dağlar, aman dağlar!
Geçit vermeyen yaman dağlar!
Yol verin yare gideyim.
Mavilemek isterdim yurdumu,
Baştan başa mavilemek isterdim.
Bir ressam fırçasıyla boydan boya.
Edirne’den Kars’a, Hakkari’den Sinop’a...
Kara yazıları silmek isterdim
Geçitsiz dağları delmek isterdim
Yeşili, kahverengiyi, sarıyı
Bütün mavilemek isterdim.
Seyit Burhanettin Akbaş - Ali

Yorumlar